+370 685 07671 [email protected] MeniuUžverti Meniu Užsisakyk dabar!

Rašto darbas: į ką atsižvelgia dėstytojai jį vertindami?

Rašto darbas arba daug rašto darbų, tai  – kiekvieno studento kasdienybė. Esame įpratę prie to, kad kasdien tenka atlikti daugybę puikiai pažįstamų, įprastų darbų, o rašto darbų rašymas studijoms įsibėgėjus taip pat tampa tikrų tikriausia kasdienybe. Vis dėlto,  pabrėžti reikia ir tai, jog įpratus rašyti rašto darbus, pastariesiems yra skiriama vis mažiau ir mažiau dėmesio – dažnas ima galvoti kad rašto darbas yra savaime suprantamas dalykas ir jo ruošimui skiria vis mažiau dėmesio.  Vis dėlto, tai nėra sveikintinas dalykas,  dėstytojai kurie vertina rašto darbus skiria dėmesį įvairiems akcentams. Taigi, jei dėl skubos ar kitų priežasčių vieno ar kito elemento neįvykdysite tinkamai, galite tikėtis kad jūsų rašto darbas gali sulaukti žemesnio įvertinimo. Savaime suprantama, tokio scenarijaus nenori nei vienas studentas, tad tam,  kad galėtumėte pateisinti visus dėstytojų lūkesčius, labai svarbu suprasti, į ką atsižvelgia dėstytojai, kurie vertina rašto darbus. O dalykų,  į kuriuos atsižvelgiama, yra labai daug, tad akivaizdu, jog norint paruošti iš tiesų puikų  rašto darbą, teks įdėti pastangų. Taigi,  į ką yra atsižvelgiama?

Ar darbas nėra plagiatas?

Bene vienas svarbiausių dalykų, į kurį bus atsižvelgiama vertinant jūsų paruoštą rašto darbą, yra toks: ar rašto darbas nėra plagiatas? Reikia akcentuoti, jog šis klausimas yra toks svarbus, jog tuo atveju, jei bus pripažinta, jog darbas – plagiatas, darbas apskritai gali būti neužskaitytas, o studentas gali gauti skolą.  Būtent dėl šios priežasties neretai yra sakoma, jog darbo pripažinimas plagiatu, yra didžiausia nesėkmė, kokia tik gali ištikti studentą. Atsižvelgiant į tai, belieka tik pridurti, jog būtina žinoti būdus ir priemones, kaip išvengti plagiato. Tokio pobūdžio priemonių yra nemažai, todėl būtinai tuo pasidomėkite iš anksto.

Ar tinkamai iškeltas darbo tikslas ir uždaviniai jam pasiekti?

Nelieka nepastebėtu  ir kitas akcentas – ar tinkamai iškeltas darbo tikslas ir uždaviniai jam pasiekti. Reikia pabrėžti, jog tinkamai iškeltas darbo tikslas ir uždaviniai jau yra laikomi darbo karkasu, ant kurio  vėliau lipdomas visas darbas.  Kitais žodžiais tariant, jei tinkamai iškelsite darbo tikslą bei uždavinius jam pasiekti, tikimybė gauti puikų įvertinimą, padidėja net kelis kartus. Atsižvelgiant į tai, belieka tik pridurti, jog būtent darbo tikslo ir uždavinių jam pasiekti iškėlimas yra vienas iš tų etapų, kuriam verta skirti ypač daug dėmesio ir įžvalgumo.

Ar pavyko pasiekti tikslą?

Dėmesys yra atkreipiamas ir į tai, ar pavyko pasiekti tikslą. Pasirodo, jog tikslas bei uždaviniai jam apsiekti gali būti iškelti tinkamai, tačiau dėl tam tikrų priežasčių darbo eigoje, jis vis tiek gali likti nepasiektu. Būtent tai ir įvertina dėstytojai.

Ar buvo laikomasi metodinių reikalavimų?

Kiekvienas rašto darbas turi būti atliktas pagal tam tikrus metodinius reikalavimus. Kokie tie reikalavimai, nustato aukštoji mokykla, kurioje studentas ir mokosi, todėl labai svarbu iš anksto išsiaiškinti, kokie tie reikalavimai ir darbas atlikti pagal juos.

Ar nėra rašybos, skyrybos, stiliaus klaidų?

Nors studento paruoštas rašto darbas nėra moksleivio sukurtas rašinys, kuriame atidžiai tikrinama, ar nėra skyrybos, rašybos ar stiliaus klaidų, reikia akcentuoti, jog šios klaidos suvaidina svarbų vaidmenį ir tuo atveju, kuomet kalbame apie studentų paruoštus rašto darbus. Taigi, belieka tik pridurti, jog jei darbe bus randama rašybos, skyrybos ar  stiliaus klaidų, studentas gaus mažesnį įvertinimą.

Kiek ir kokių šaltinių buvo panaudota darbui atlikti?

Ne ką mažiau svarbus yra ir kitas elementas, kuris taip pat nelieka neįvertintu. Tai – kiek ir kokių šaltinių buvo panaudoti rašto darbui atlikti. Paprastai vertinami šie apsektai: informacijos šaltinių naujumas bei skaičius.  Neretai svarbų vaidmenį suvaidina ir tai, kokia kalba parašyti šaltiniai buvo panaudoti darbui atlikti: studentas, kuris rašydamas rašto darbą rėmėsi šaltiniais užsienio kalba, turi galimybę gauti geresnį įvertinimą nei to nepadaręs studentas.

Darbo mokslinė ir išliekamoji vertė

Kuomet kalbame apie rašto darbus, nepaminėtais negali išlikti ir dar du dalykai: darbo mokslinė bei išliekamoji vertė. Šie veiksniai  taip pat nepamirštami vertinant rašto darbą.

Darbo pristatymas

Ne ką mažiau dėmesio yra skiriama ir darbo pristatymui. Tiesa, būtina  pabrėžti, jog būtent tokiu atveju dėmesys kreipiamas į bendrą visumą, tačiau galima išvardinti daugybę elementų, kurie yra vertinami; pradedant tuo, kai rišliai bei sklandžiai studentas kalba ir užbaigiant jo kalbos turiniu; pradedant pasirinkta apranga ir užbaigiant tuo, kaip tiksliai pagal reikalavimus yra  parengtos skaidrės.

Darbo apipavidalinimas

Dar vienas veiksnys, kuris galbūt nėra toks svarbus, kaip prieš tai išvardinti, tačiau vertinant darbą, vis tiek į tai atkreipiamas dėmesys. Tai – darbo apipavidalinimas. Egzistuoja ne vienas nurodymas, kurių reikia laikytis tuo atveju, jei norite, kad jūsų rašto darbas būtų tinkamai apipavidalintas. Taigi, būtinai pasidomėkite, kokie jie ir tai išpildykite.

Kaip matyti, sąrašas dalykų, į kuriuos yra atsižvelgiama vertinant darbą, yra tikrai labai ilgas, tad jei norite iš tiesų puikaus įvertinimo, teks nemažai paplušėti, kad išpildytumėte visus šiuos lūkesčius. Tai padaryti tikrai pavyks, jei darbui ruošti pasiliksite nemažai laiko ir pasitelksite įvairias  pagalbines priemones. Na,  pabaigai belieka tik pridurti dar vieną pastebėjimą: neretai rašto darbai yra vertinami etapais. Tokiais atvejais būtina sekti tvarkaraštį ir už kiekvieną etapą įvertinimą gauti laiku. Tikimės, kad šis sąrašas tikrai prisidės prie geresnių jūsų įvertinimų, kuriuos gausite už rašto darbus.

Spausk čia ir užsisakyk dabar!